Mateusz Magdziarz: 2. liga jest dziś produktem o wzrastającej atrakcyjności

W najbliższą sobotę "niebiesko-czerwoni" udadzą się do Warszawy na ostatnie w tym roku ligowe spotkanie. Przeciwnikiem Odry będzie pierwszy powojenny mistrz Polski - Polonia Warszawa. Kibice - którym nie dane będzie dopingować naszego zespołu z trybun stadionu przy ul. Konwiktorskiej - po raz kolejny obejrzą mecz drużyny Jana Furlepy na żywo w TVP3 Opole oraz pozostałych ośrodkach regionalnych Telewizji Polskiej. Wszystko to m.in. dzięki zaangażowaniu dyrektora regionalnego ośrodka TVP3 w Opolu - Mateusza Magdziarza oraz sponsorów. Przypomnijmy, że będzie to już trzecia transmisja spotkania z udziałem Odry Opole w 2016 r. przez TVP! O przygotowaniach do relacji z Warszawy jak i aktualnej sytuacji klubu, opowiada w rozmowie z Historią Odry Opole wspomniany Mateusz Magdziarz.

Historia Odry Opole: - Do Świąt Bożego Narodzenia jeszcze pozostało trochę czasu, a prezenty od TVP3 Opole dla kibiców opolskiej Odry sypią się jak z rękawa. Proszę zdradzić więcej szczegółów związanych z tym najbliższym? 

Mateusz Magdziarz: - Efekt ogólnopolskiej transmisji z Kołobrzegu zrobił swoje. Poziom realizacyjny jaki zaprezentował nasz ośrodek predysponuje nas do kolejnych projektów. I właśnie takim będzie ogólnopolska transmisja (16 ośrodków TVP3) z Warszawy. 26 listopada o 14.50 bomba w górę! Zaczynamy studiem przedmeczowym a potem już - od godziny 15.00 - relacja z płyty boiska przy Konwiktorskiej. 

Kamery TVP3 Opole w Kołobrzegu


HOO: - Ostatni mecz w tym roku z udziałem Odry w Warszawie przeciwko pierwszemu powojennemu mistrzowi Polski, będzie trzecim relacjonowanym w telewizji ogólnopolskiej w 2016 roku. Nie będziemy się mylić, jeśli postawimy tezę, że piłkarze Odry najczęściej goszczą na szklanym ekranie spośród pozostałych drużyn występujących w II lidze. Z czego to wynika?

MM: - Myślę, że zdrowe proporcje w tej materii są cały czas zachowane, bo transmitowane przez TVP3 w 2016 roku były zarówno spotkania trzecio i drugoligowe z udziałem kilku zespołów, z różnych regionów Polski. To efekt strategii jaką w zakresie promocji sportu w nieco niższych klasach rozgrywkowych przyjęła TVP3 a nasz ośrodek swoimi ambicjami i działaniami idealnie się w nią wpisuje. Wpływ na powodzenie tych projektów ma zarówno dyspozycja i potencjał zespołu realizacyjnego TVP3 Opole ale też zainteresowanie i wkład sponsorów. Grupie Azoty, Wydziałowi Sportu UM Opole, Energetyce Cieplnej Opolszczyzny i firmie Weegree dziękuję, że obdarzyli nas zaufaniem.       

HOO: - TVP3 Opole przeprowadziła do tej pory już dwie transmisje na żywo z udziałem „niebiesko-czerwonych” a jedną realizowała w całości z odtworzenia. Czy TVP3 Opole jest już gotowe samodzielnie przeprowadzać tego rodzaju przedsięwzięcia? Jakie wnioski wyciągnęliście z dotychczasowych transmisji? 

MM: - Jesteśmy gotowi pod każdym względem. Co więcej, jesteśmy zdeterminowani aby zakres transmisji poszerzać. W tym celu dokonaliśmy np. zakupu specjalistycznego oprogramowania z Australii, które znacząco podnosi jakość oprawy graficznej meczu. We wcześniejszym wywiadzie wspominałem o zbudowaniu silnej redakcji sportowej. Dziś tworzą ją Arkadiusz Panecki, Jakub Trzaska i Alicja Sękowska (będzie współprowadzącą studio meczowe 26 listopada) a współpracują w projektach sportowych tacy dziennikarze jak Adam Wołek i Jakub Biel (redakcja informacyjna TVP3 Opole). To ogromny potencjał ludzki. Otwarte pozostają takie kwestie jak ilość kamer czy długość i poziom zaawansowania studia przedmeczowego.

Mateusz Magdziarz: 2. liga jest dziś produktem o wzrastającej atrakcyjności
Jakub Biel (z lewej) oraz Adam Wołek komentują spotkanie Kotwica Kołobrzeg - Odra Opole 0:3

 

HOO: - Nie obawia się Pan, że kibice w Opolu zostali mocno rozpieszczeni? Przypomnijmy, że nawet gdy opolska Odra występowała w wyższej klasie rozgrywkowej, jej mecze transmitowano praktycznie… od święta. Apetyt wzrasta w miarę jedzenia a i oczekiwania ze strony kibiców będą większe wobec TVP3 Opole na wiosnę.

MM: - Obejmując w marcu stery ośrodka obiecałem widzom TVP3 Opole poszerzenie oferty sportowej. Słowa dotrzymuję. W taki sposób widzę też rolę zaangażowanego patrona medialnego klubu. Proszę też pamiętać, że w telewizji rozgrywka toczy się o widza a 2. Liga jest dziś produktem o wzrastającej atrakcyjności. Widowiskowe występy Odry Opole i zainteresowanie jakie generuje transmisja tylko to potwierdzają. 

HOO: - Na koniec chcielibyśmy zapytać o Pana ocenę kończącej się pierwszej części sezonu w wykonaniu „niebiesko-czerwonych”. Odra piastuje aktualnie miejsce na podium, pozyskała solidnego partnera w postaci Grupy Azoty a jej mecze pokazywane są na żywo w telewizji. Sukces widać na horyzoncie?

MM: - Widać, że zespół złapał świetną chemię z trenerem Furlepą. Przyniósł on do Opola stabilność, powtarzalność i skuteczność oraz jasne zasady budowania składu. Na sukces składa się wiele czynników - w tej dyscyplinie poza ciężką pracą także niezbędne jest szczęście. Łyżką dziegciu i powodem do refleksji dla władz klubu powinien być wciąż niewykorzystany potencjał marketingowy klubu. Brak konsekwencji w działaniu, nerwowe ruchy kadrowe czy kiepska współpraca ze stowarzyszeniem kibiców na pewno nie wróżą sukcesu na tym polu. Myślę jednak, że zaangażowanie tak uznanego i doświadczonego na polu sportowym mecenasa, jakim niewątpliwie jest Grupa Azoty (Pogoń Szczecin, ZAKSA), będzie naturalnym bodźcem do dobrej zmiany. 

Od lewej stoją: Jakub Biel, Adam Wołek, Mateusz Magdziarz, Jakub Trzaska 

 Fot. K. Nowakowski/TVP3 Opole

Archiwalne zdjęcia

Facebook

Polecamy

CPR certification onlineCPR certification onlineCPR certification online